Tellus Logistics møter DNB i den andre semifinalen i 1. divisjon
📰

Tellus Logistics møter DNB i den andre semifinalen i 1. divisjon

Skrevet av Kristian Fjeld 09.11.2023

Intility feiet over Tafjord i den første semifinalen i 1. divisjon og er derfor klare for nok en finale av sluttspillet i Bedriftsligaen. Hvem som møter den regjerende seriemesteren på House of Nerds den 2. desember blir derfor svært spennende når Tellus Logistics og DNB skal gjøre opp om den andre finaleplassen torsdag kveld.

DNB under reklameinnspilling
Foto: DNB/Privat
DNB under reklameinnspilling Foto: DNB/Privat

Tellus Logistics har imponert stort i sin første sesong i Bedriftsligaen og var til slutt bare to poeng bak suverene Intility i seriespillet, tett fulgt igjen av DNB. I seriespillet gikk begge kartene i kampen mellom Tellus og DNB til overtime, og er styrkeforholdet like jevnt fremdeles blir semifinalen torsdag kveld en kamp for historiebøkene.

Se semifinale #2 mellom Tellus Logistics og DNB torsdag klokken 20:00 på https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no

– Forbereder oss på nok et blodbad

Casper «Zeeke» Heggland og Tellus Logistics har ikke tapt en eneste kamp denne sesongen. Med uavgjort mot de regjerende mesterne er de offensive før sluttspillet går i gang.

– I oppkjøringen til kampen har vi gjort det vi vanligvis gjør for å skjerpe spillerne og vi forbereder oss på nok et blodbad. Vi kjører fortsatt samme trenings- og kostholds-regimet. Hver dag starter med isbading og 16 timers faste som tar slutt ved lunsj. Til lunsj og alle andre måltider er det full neandertaler som gjelder, det består utelukkende av kjøtt, organer, frukt, kefir og databrus. Etter middag begynner fasten igjen. Gutta spiller aldri Counter-Strike på full mage, det handler om å skjerpe sansene og få frem det naturlige jaktinstinktet. Fysisk trening går også som før, knebøy, benkpress og rumenske markløft. Vi har også investert i en maskin av typen Batak Pro for trening av reaksjonstid og øye-hånd koordinasjon, spøker Heggland og fortsetter.

– Planen mot DNB er akkurat samme som sist kamp, gjøre det litt spennende i starten for å få opp seertallene, for å så pumpe gutta fulle i koffein og kjøre over alt og alle. Alt dette høres kanskje noe ekstremt ut, men det er det som må til når vi leker med de store gutta, sier Heggland.

Selv ser han frem til en eventuell plass på sluttspillet i hovedstaden.
– For oss vil en finale bety Grand Hotel, piker, vin og sang, men det er bare en apertiff i forhold til samholdet og spiriten som skapes i gruppa, avslutter Heggland.

Even «Dezz» Heggland - Tellus Logistics
Foto: Privat
Even «Dezz» Heggland - Tellus Logistics Foto: Privat

Fredrik «freko» Larsen og DNB er derimot noe mer forsiktig i forkant av semifinalen. Larsen forteller at laget ikke har hatt fryktelig mye tid inn mot kampen.

– Vi har dessverre ikke hatt tid til å forberede oss så mye. Så vi tar det litt på sparket.

Selv tror han det blir nok en jevn kamp.

– Tellus slo oss så vidt i første serierunde med dobbel overtime på begge kart. De kom også knepent foran oss på tabellen. Så dette kan bli en jevn kamp.

En eventuell finale vil i så fall være en bonus i banken for gjengen i DNB.

– Finalen blir eventuelt en bonus. Vinner vi semifinalen ser vi på oss selv som det beste bedriftslaget ettersom de regjerende mesterene de siste tre gangene spiller aktivt sammen på det nest øverste nivået i Norge, avslutter Larsen.

DISSE SPILLER FOR TELLUS LOGISTICS Casper «Zeeke» Heggland Even «Dezz» Heggland Marwan «Dibz» Bouchafaa Markus «Klotarix» Ommundsen Vebjørn «Cyto» Chavez
DISSE SPILLER FOR DNB: Christer «Christar» Ekeli Dominic «jumpiii» James Clearly de Vibe Marcus «HVM» Hveem Fredrik «freko» Larsen Paul «Pako» Minh Tri Phan Anders «ndrs» Pedersen

– En thriller uten like

Kveldens to musikanter, og som skal følge dere gjennom den andre semifinalen er Daniel «Dan1cted» Storbråten og Thomas «Norden» Sæves. De er begge samstemte om at dette blir et oppgjør med nerve og dramatikk i.

– DNB mot Tellus Logistics blir nok en thriller uten like. Da de møttes i seriespillet gikk det til to ganger overtid der Tellus Logistics tok en knepen seier 19-17 og 22-18. Det var faktisk en kamp jeg forøvrig kommenterte sammen med Thomas. «Freko» har nylig uttalt at DNB har blitt mye bedre siden sesongstart, så jeg regner med at de stiller revansjelystne og klare for kamp. Jeg tror nok likevel Tellus Logistics blir vanskelig å slå, og det blir veldig viktig for begge lag og ha en god dag på server for å stikke av med seieren, sier Storbråten før Sæves legger til.

– Kampen mellom DNB og Tellus Logistics blir en utrolig jevn kamp i mine øyne. Tidligere i uken så vi Intility briljere i sin semifinale og vant overlegent over Tafjord. Denne kampen tror jeg ikke vil være slik. Jeg er sikker på at vi kommer til å få intense runder, og utrolig jevnt spill. Spillerne på begge lag har vist at de kan spille utrolig bra sammen, og individuelt viser de at de absolutt har noe i et sluttspill å gjøre. Sist disse to lagene møttes i serie spill var det Tellus Logistics som stakk av med seieren, men når det skal sies så var det overtime i første kart og dobbel overtime i andre kart. Så det er ingen tvil om at det blir jevnt. Jeg kan dessverre ikke spå hvem som kommer til å vinne denne kampen, men er sikker på at begge er verdige finalister, smiler Sæves.

Med utallige finaler og et kommende sluttspill på House of Nerds gleder kommentatorene seg til de neste ukene.

– Når det kommer til finalefesten blir den sikkert knall. Har ikke gjort meg opp så mange tanker om det, men det blir hyggelig å treffe de andre kommentatorene og forhåpentligvis så mange av spillerne fra Bedriftsligaen som mulig, avslutter Storbråten.

– Finalefesten tror jeg kommer til å bli heøt super. Intility er allerede i finalen igjen og jeg tror alle lag har lyst til å vippe de av tronen. Intility ser forsåvidt sterkere ut enn noen gang så tror ikke det blir lett for enten DNB eller Tellus. Alt i alt tror jeg denne finalen kommer til å bli super og håper på et stort og godt publikum, avslutter Sæves.

Sesongens siste sendinger

Torsdag 23.11. - 1. Divisjon - Semifinale #2 - DNB mot Tellus Logistics https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Søndag 26.11. - 6. Divisjon - Finale - BH OSK mot TBD https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Mandag 27.11. - 5. Divisjon - Finale - DHL Express 2 mot Siemens GO https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Tirsdag 28.11. - 4. Divisjon - Finale - BH KjellsAngels - Aztek https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Onsdag 29.11. - 3. Divisjon - Finale - TBD https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Torsdag 30.11. - 2. Divisjon - Finale - TBD mot Epinova Alpha https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Lørdag 02.12. - 1. Divisjon - Finale - Intility mot TBD https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no

Finalen kan du også se live under finalefesten vi arrangerer for hele Bedriftsligaen, venner og bekjente på House of Nerds, Vulkan Oslo. Dørene åpner lørdag 2. desember klokken 18:00, og finalen starter 19:30!
Påmelding og mer informasjon via lenken under: 👇