Finale i 6. divisjon - Baker Hughes OSK vs PEAB
📰

Finale i 6. divisjon - Baker Hughes OSK vs PEAB

Skrevet av Sigve Løndal 26.11.2023

Baker Hughes og PEAB seilte gjennom sluttspillet, nå møtes de nok en gang for å kjempe om tittelen som seriemestere i 6. divisjon 👀

Tidligere i gruppespillet ble BH OSK overkjørt av PEAB og går inn i kampen som underdogs. Kan en Best av 3 og overgangen til CS2 gjøre at BH OSK stiller sterkere, eller skal PEAB ta tittelen som vinnere av 6. divisjon? 🤔

Se finalen mellom Baker Hughes OSK og PEAB søndag klokken 20:00 på https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no

Judson "juju" Silva | Peab | Innbytter for kveldens kamp

Taktisk gjennomgang og fokus på moro

Selv om Peab kommer inn som komfortable favoritter tar de fortsatt kampen serriøst.

- Vi har hatt jevnlige treningsrunder sammen de siste ukene, både i gruppespillet og frem mot sluttspillet. Vi har gått gjennom tidligere kamper som ble sendt live og diskutert de ulike taktikkene. Det er alltid rom for forbedringer, noe som har vært fokus i det siste. Alt i alt spiller vi for å ha det gøy, noe som har vært drivkraften deres etter hver kamp, sier Proxtasty

- Veien mot finalen har vært tøff, noen kamper har vært vanskeligere enn andre, men etter mye god trening og jevnlig spilling på fritiden, ser man at det har det gitt resultater.

- Vi har slått BH OSK tidligere, det gir en viss trygghet i at vi kan ro det i land. Fokuset blir å bare gjøre som sist, og ikke undervurdere. Gitt at de har kommet helt til finalen, så tyder det jo på at kampspiriten fortsatt sitter høyt, avslutter han.

DISSE SPILLER FOR BH OSK: Jan Anders «Andersen» Sørheim Christian «Solofanta» Nesbø Jone «Jonebrumm» Risnes Odd Martin «DiBlix» Lauksund Fredrik «Hakto» Haktorson
DISSE SPILLER FOR PEAB: Audun «Hansveen» Hansveen Niko «Zynski» Rabczynski Espen «Espen» Andersen Dennis «HK» Hansen Anthony «anTEEE» Rabeti

– Trives som underdogs

Spillerne i Baker Hughes er overrasket over å ha nådd finalen, men stiller forbredt.

- Vi hadde egentlig ikke en forventning om å komme videre til sluttspillet. Så det ble litt spennende siste runde der vi var litt avhengig av noen resultater for å komme videre. Sluttspillet så langt har gått ganske smooth, sier Sørheim.

- Vi har gjort research i form av hvilke maps de liker å spille, samt ikke liker å spille og kjørt litt pracc på de kartene vi ønsker å spille selv. Sist kamp er glemt og stemningen er på topp. Vi har gjort våre forberedelser, endret litt på laget og går inn i matchen som en underdog… noe vi trives med, glimter Sørheim.

Kristoffer Goa «Goaxion» Myhre, en av innbytterne for kveldens kamp ser frem mot kampen.

- Veien mot finalen har vært bra! Veldig deilig med seier i semien mot AlvK-47 mtp at vi spilte uavgjort mot de i gruppespillet, sier innbytterklare Myhre.

- Vi har satt opp laget litt annerledes enn forrige gang. «Solofanta» sitter på potta med nervøs mage. En som kommer til å ha problem med legging på en liten som har hvilt litt for mye i dag, en annen har lest til eksamen, så vil prøve å få til en oppvarming før kampen, men kan bli dårlig med tid. Satser på unger og mager roer seg til start, avslutter han.

– Må slå oppover hele kampen

Sigve «RUSH» Løndal og Daniel «Dan1cted» Storbråten har fått gleden av å lose dere gjennom sesongens aller første finale. Forventingene er på plass, og det virker som kommentator-duoen er enige om kampstatus.

- Jeg tror nok Peab stikker av med seieren, men vi får se hvor mye bedre BH OSK har blitt siden sist de spilte. CS2-skiftet kan jo ha ført til at lagene spiller jevnere nå. Et imponerende sluttspill-kjør fra begge lagene uansett! Vi burde følge litt ekstra med på «Zynski» som toppet i semifinalen, samt droppet 40 eliminations forrige gang lagene møttes, sier Storbråten.

- Baker Hughes gikk på en tidlig smell mot PEAB i gruppespillet, tap på 4-16 og 1-16 er ikke akkuratt en god smak som sitter igjen. Ser man bort fra den kampen har de gjort store forbedringer og gått knirkefritt gjennom sluttspillet for muligheten til å ta revansj, og førsteplassen i 6. divisjon, sier Løndal.

Sesongens siste sendinger

Søndag 26.11. - 6. Divisjon - Finale - BH OSK mot TBD https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Mandag 27.11. - 5. Divisjon - Finale - DHL Express 2 mot Siemens GO https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Tirsdag 28.11. - 4. Divisjon - Finale - BH KjellsAngels - Aztek https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Onsdag 29.11. - 3. Divisjon - Finale - TBD https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Torsdag 30.11. - 2. Divisjon - Finale - TBD mot Epinova Alpha https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no
Lørdag 02.12. - 1. Divisjon - Finale - Intility mot TBD https://www.twitch.tv/bedriftsligaen_no

Finalen mellom Intility og DNB kan du også se live under finalefesten. vi inviterer deltakere i Bedriftsligaen og venner & bekjente til House of Nerds, Vulkan Oslo. Dørene åpner lørdag 2. desember klokken 18:00, og finalen starter 19:30!
Påmelding og mer informasjon via lenken under👇